Tuesday, June 26, 2012

Macam mana nak minum 3L sehari???

Saya pon sama...mula2 nak start tu kembang tekak rasa...maklumlah puluh2 tahun hidup dengan air manis...dulu perjalanan jalan darat dari Kelantan ke KL, saya tak berhenti toilet lansung...punya la lambat ginjal proses bahan perkumuhan kan..tp sekarang setiap sejam buang air ;)))

Saya ada water bottole 2L ni...so mula2 terfikir aih bleh ke habiskan ni sehari...air masak plak tu...tapi bila kita berfikiran positive smua tidak mustahil...so saya make sure every 30minit saya akan minum 5 teguk air tu...ulang alik toilet toksah ckp la...muka jamban dah rasa...Hªªhªhªªhªªhªhªª ...so by 5.30pm habislah air 2L tu...


Saya boleh minum 2L air selama sebulan je...masuk bulan kedua, 2L tu saya habiskan sebelum lunch hour...kluar lunch, saya perlu beli another bottle of mineral water yg 1.5L tu...Hªªhªhªªhªªhªhªª badan saya dah mula pandai serap air...setakat 2L tak rasa apa...malam kat rumah 2L lagi sambil tgk TV ;))

Sampai la sekarang ni, mmg tak boleh tak minum air masak...kesian ginjal susah nak proses bahan buangan...bayangkan kalau sinki kat dapur tu kita cuah air manis senang ke dia turun??? Beza dgn kita bukak air paip kan??? Mengalir smooth je..so sama la tubuh kita ;)))

TRY ok...YOU CAN DO IT INSYAALLAH :))
e.

NEVER GIVE UP...YOU WILL NEVER WALK ALONE

No comments:

Post a Comment

A Better ME

LilySlim Diet days tickers