Tuesday, June 26, 2012

Cabaran ATKINS..

Pergh tok sah cakap la mula2 nak start mmg susah gila...saya ni jenis takde jati diri..mudah give up..korang jangan ikut cara ni ok..GIVE UP adalah musuh utama manusia...tuhan cukup benci org yg mudah putus asa...berusaha sampai berjaya ok..kita bukan dilahirkan utk jadi org yang gagal...*self-reminder*

Cabaran2 yang terpaksa ditempuhi :

  • Nak MULA Diet
  • Time family ajak kluar makan, terancam betul rasa
  • Tiap2 kali g kdai kena order plain water (˘_˘")
  • Makan McD buang roti
  • Makan KFC buang kulit-pergh tu yg sedap tu
  • Makan ayam goreng tak bleh makan sos..tak lengkap rasa
  • Kawan ajak kluar MINUM..aku order plain water rasa mcm erkkk ;p
  • Kawan ajak makan satay - marinate satay tu banyak gula kan ;(
  • Kakak aku pesan suruh beli bubble tea..haih nak curi rasanya
  • Pagi2 dah tak leh makan nasi lemak-tapi still boleh beli LAUK nasi lemak ;))
  • Kuih2 melayu mmg best gila kowt..tp aku tgk je la
  • Time anak buah aku beli ice-cream..menitikkk
  • Bukak peti ada chocholate...gulp
  • Kakak aku makan chip..krup krap krup krap...

Tu lah antara cabaran2 ATKINS DIET ni...tu saya kata..nak start diet ni make sure kita buang rasa negative dalam diri...tetapkan hati nak buat betul2...so result nye iAllah membanggakan diri sendiri...you decide what u want to achieve...jgn jadikan ppl around u melemahkan anda ok..

Love uols (っ˘з˘)っ~♥


NEVER GIVE UP...YOU WILL NEVER WALK ALONE

No comments:

Post a Comment

A Better ME

LilySlim Diet days tickers