Monday, December 10, 2012

12 Hour Walk 2012

Tak tau mana nak mula...perasaan bercampur baur...nervous dan excited sama banyak...sebelum event nervous kemain aku...tidak yakin dgn diri sendiri...mampu ke aku jalan 12 jam tanpa tidur...8pm-8am...kelengkapan rohani dan jasmani mmg ada tak perlu risau...toilet,surau,makan minum, medical, etc serba lengkap...tinggal utk kumpul stamina utk terus berjalan dan stay awake selama 12 jam je...

My first timing chip
Dah la pagi sabtu tu aku kerja...balik kul 3pm rehat kejap kul 6pm kluar ke putrajaya dah...tak cukup rehat katanya...tapi kali ni mmg aku aim high..nak dapat medal...utk dapat medal minimum kena jalan 28km...utk dpt cert minimum kena jalan 10km...I did my first 10km walk dalam masa 2jam...bila dpt buat 10km terus rasa sia2 kalau aku tak dpt 28km...then we all rehat kejap..makanan ada disediakan utk peserta...free flow energy drink...lepas makan we all sambung lagi another 5km...lepas 15km rehat kejap...then buat lagi 5km...bila dah dpt 20km mmg rugi gila tak habiskan 28km kan...tapi lepas buat 20km mmg kaki aku rasa kebas...tak rasa apa dah...pegi sapu ubat kat khemah medical pun tak rasa panas dah..punya lah sakit otot2 kaki...

Jam menunjukkan pukul 4am...kaki aku makin sakit..gelembung2 air mula tumbuh di celah jari kaki...melecet...tapak kaki mmg dah panas gila...time tu jugak la rasa sakit perut dan mcm2 lagi...bila dah pagi stamina pun makin menurun...kekejangan otot mula berlaku...kul 4am aku kena buat lagi 4km...mmg tak larat gila dah...kul 5am ej dah settle with her 28km..aku masih berbaki 2km...detik yg sungguh menyakitkan weh...jalan mcm penguin dah...mata dah macam zombie, lebam...ku gagahi jugak, semata2 utk dpt medal..buat apa pun tak tau medal tu..bukan bleh jual pown kan...self-satisfaction katanya...pertama kali sepanjang aku hidup 29 tahun aku guna kaki aku ke tahap maksima....
By 6am aku settle with my 28km...lepas dpt medal terus balik rumah..pekena roti boom kat hassan cyber kejap...pastu balik rumah mandi n terbongkang tdo..bangun2 je tdo kaki aku sakit gila...nak berpijak pun tak bleh...turun tangga punya lah seksa...mmg tahap jalan mengangkang...(˘_˘") 
Sebab menatang ni la aku sanggup cederakan kaki gebu ku
 
My personal trainer and supporter
Proud of myself  :')
Foot injury
p/s: Sumpah tamau buat dah...huhuhuhu....sudah cukup cukup sudah...cukup sampai disini saja ;p

NEVER GIVE UP...YOU WILL NEVER WALK ALONE

No comments:

Post a Comment

A Better ME

LilySlim Diet days tickers