Monday, December 3, 2012

MALU atau MULA!!!

Malu nak keluar jumpa kawan lama, mesti mereka kata badan aku mcm di pam2.
Malu nak balik kampung, mesti sedara mara mengata badan aku mcm belon.
Malu nak try pakaian, mesti payah nak cari size aku.
Malu nak amik gambar, sebab hodoh gila lemak sana sini.
Malu time beli makanan, mesti org pandang satu macam.

Sebab selama ni anda rasa malu :

Malu nak g bersenam, lemak mesti bergegar sana sini.
Malu nak jogging sorang2 mesti anjing gelak kat aku.
Malu nak g gym, nanti trainer ketawakan aku.
Malu nak masuk running event, mesti aku jadi orang terakhir tiba.
Malu la nak diet, nanti org kata tak kurus pun kau diet makan je la.
Malu nak tolak pelawaan bila org ajak makan.
Malu lunch hour bukak lunch box dari rumah.
Malu nak amik lauk n sayur yang banyak time pergi mamak.
Malu tak amik nasi bila keluar ngan kawan2.


INGAT JGN SAMPAI MALU NAK G JUMPA DOKTOR !!!

ATAU

Anda MULA :

Mula la selalu diserang migraine
Mula la kulit muka menggerutu mcm katak puru.
Mula la selalu diserang demam dan pelbagai penyakit
Mula la selalu amik MC
Mula la badan selalu lemah tak bermaya
Mula la cepat rasa mengantuk
Mula la tekanan darah meningkat
Mula la cepat stress dan nak marah
Mula la kandungan gula dalam darah meningkat.
Mula la sukar nak tidur malam.
Mula la jadi orang yang NEGATIVE :)


MULALAH SEKARANG UNTUK BERUBAH!!!!

P/s : Kita masih ada pilihan, masih ada jalan...bukan untuk kurus tapi untuk sihat..bukan untuk kelihatan sasa tapi agar kita lebih merasa selesa...


NEVER GIVE UP...YOU WILL NEVER WALK ALONE

No comments:

Post a Comment

A Better ME

LilySlim Diet days tickers